Jakie śniadanie wyczarować z parówek dla dzieci?

Parówki to bez wątpienia jedna z ulubionych przekąsek każdego dziecka. Parówki na śniadanie to już klasyka. Można zjeść je po prostu na ciepło z ketchupem lub musztardą, ale można też trochę pokombinować i wyczarować ciekawe śniadaniowe propozycje dla najmłodszych. Dzięki temu wraz z parówkami może udać się przemycić odrobinę zdrowych warzyw. Poniżej kilka pomysłów na to, jak inaczej zaserwować parówki na śniadanie dla dzieci.

Jak wybrać dobre parówki dla dzieci?


Na początek kilka słów na temat tego, jak wybrać parówki o dobrym składzie dla dzieci. Jeżeli kupuje się parówki z myślą o najmłodszych, zawsze należy wybierać produkty z wyższej półki cenowej. Takie parówki mają wtedy w swoim składzie dużo mięsa. Dla dzieci nie należy kupować najtańszych parówek. Warto pamiętać o tym, aby parówki nie stały się codziennym elementem menu dla dzieci. Można podawać się kilka razy w tygodniu na śniadanie lub kolację, jednak nie należy przesadzać z częstotliwością. Jednym słowem dieta powinna być urozmaicona, a pyszne parówki dla dzieci mogą pojawiać się na talerzu 3 lub 4 razy w tygodniu.

Jak serwować parówki dla dzieci na śniadanie?


Pierwszy doskonały pomysł na śniadanko z parówkami w roli głównej to zrobienie parówkowego serduszka z jajkiem w środku. To banalnie prosty przepis, ale danie wygląda naprawdę bardzo atrakcyjnie i zawsze smakuje najmłodszym. Parówkę wystarczy przeciąć na pół i uformować z niej kształt serduszka, spinając końce na przykład za pomocą wykałaczki. Taką parówkę trzeba wrzucić na masło lub odrobinę oleju i przez chwilę podsmażyć na gorącej patelni. Następnie do środka należy wlać roztrzepane jajko z odrobiną soli. W ten sposób uzyska się omlet w kształcie serduszka, który jest zamknięty w podsmażanej parówce. Takie śniadanko z pewnością przypadnie do gustu każdemu dziecku. Aby przemycić odrobinę witamin, do roztrzepanego jajka można dodać pokrojoną natkę pietruszki lub szczypiorek. Dzięki temu w śniadaniu pojawi się odrobina zieleniny, która jest cenna dla zdrowia.

Comments are closed.